Intrebari frecvente

Ce este cota de disc şi cum mă afectează?

Cota de disc se referă la două noţiuni legate: spaţiul maxim alocat unui abonament la serviciile de găzduire E-mail pe discul serverelor de e-mail Intersat (cuprinzând unul sau mai multe domenii de forma firmamea.ro), cât şi la spaţiul alocat unei căsuţe unice de email (de forma numele.meu@firmeamea.ro).

Cine stabileşte cota de disc?

Cota de disc este stabilită conform condiţiilor contractuale aferente abonamentului dvs.

Ce se întâmplă dacă ajung la cota maximă sau o depăşesc?

Dacă ajungeţi la capacitatea maximă de stocare nu veţi mai putea primi mesaje e-mail. Mesajele trimise de terţi se vor întoarce înapoi la destinatar, cu notificarea erorii de depăşirea a cotei de disc alocate.

Voi fi notificat înainte de depăşirea cotei de disc?

În mod normal da. Când ajungeţi la pragurile de ocupare de 85%, 90% şi respectiv 95% veţi fi notificat printr-un mesaj automat ce va fi trimis pe contul dvs. de email. Însă există posibilitatea de a nu primi acest mesaj dacă depăşirea se face foarte rapid - de exemplu dacă aveţi un spaţiu alocat foarte mic, cum ar fi 50 MB, şi primiţi un mesaj cu ataşamente de 25 MB.

Cum ar trebui ales abonamentul astfel încât să am cota de disc optimă?

Când vă decideţi asupra unui abonament, şi implicit asupra unei cote de disc, luaţi în seamă următorii factorii:

  • Mărimea medie a mesajelor de e-mail primite sau pe care le aşteptaţi să le primiţi - de exemplu mesajele doar text ocupă mult mai puţin ca cele la care se ataşează fişiere PDF sau imagini;
  • Volumul zilnic de mesaje primite;
  • Volumul de mesaje trimise, dacă folosiţi IMAP şi doriţi salvarea lor în folderul Sent;
  • Cât de des citiţi mesajele şi cât de multe ar putea fi zilele de vacanţă în care nu le citiţi;

Ce ar trebui să fac dacă am atins limita cotei de disc sau dacă am primit e-mail de notificare?

  • Dacă folosiţi interfaţa webmail:
    • Verificaţi ocuparea curentă (jos, „Spaţiu folosit:”);
    • Ştergeţi mesajele care nu vă mai sunt de folos, dacă este cazul;
    • La „Setări Personale” » „Preferinţe” » „Configuraţii server” verificaţi ca „Goleşte Coşul de Gunoi la deconectare” şi „Compactează dosarul Primite la deconectare” să fie bifate, dacă este cazul;
  • Dacă folosiţi un client e-mail[1] configurat cu POP3:
    • Verificaţi setările de lăsare a mesajelor pe server[2];
    • Verificaţi dacă sunt mesaje foarte vechi lăsate pe server, folosind interfaţa webmail;
    • Verificaţi folder-ul „Spam” folosind interfaţa de webmail;
  • Dacă folosiţi un client e-mail[1] configurat cu IMAP:
    • Verificaţi ocuparea curentă[2];
    • Ştergeţi mesajele care nu vă mai sunt de folos, dacă este cazul;
    • Verificaţi setările de ştergere a mesajelor - este posibil ca unii clienţi de e-mail să lase mesajele pentru un anumit timp chiar dacă aţi cerut ştergerea lor[2];
    • Compactaţi toate folderele[2];
    • Arhivaţi local, pe PC-ul dvs., mesajele vechi[2];
  • Contractaţi un abonament cu spaţiu mai mare.

Am cota de disc la 100%, şi am încercat să şterg din mesajele mai vechi, dar acestea rămân vizibile în webmail iar căsuţa apare tot ca fiind plină.

Dacă aveţi deja cota de disc la 100% sau peste, ştergeţi mesajele de e-mail pe care nu le mai doriţi, din interfaţa de webmail, apoi apăsaţi pe butonul „Compactare”. Mesajele nu vor fi şterse definitiv decât când apăsaţi pe butonul „Compactare”.

 

 

 


Note:

[1] - „Client e-mail” - program informatic folosit pentru citirea şi trimiterea de mesaje;

[2] - Verificaţi pagina de asistenţă/ajutor a programului folosit pentru mai multe informaţii;

Cum mă pot conecta la e-mail?

Prin două metode:

  1. Folosind un client de e-mail, gen Outlook Express, Mozilla Thunderbird etc.
  2. Prin interfaţa de webmail.

Cum mă pot conecta folosind un client de e-mail?

Configuraţi programul preferat de dvs.

E-mail hosting - setări programe

Următoarele setări se aplică pentru configurarea serviciilor de e-mail furnizate de Intersat care sunt accesate folosind programe e-mail de tipul Outlook Express, Mozilla Thunderbird etc.:

Setare Valoare
Server mail.intersat-telecom.ro
Tip server primire IMAP sau POP3[1]
Port IMAP
  • Normal: 143
  • Criptare SSL/TLS: 993
Port POP3
  • Normal: 110
  • Criptare SSL/TLS: 995
Tip server trimitere SMTP
Port SMTP
  • Normal: 587 sau 25
  • Criptare SSL/TLS: 465
Utilizator
Numele complet al căsuţei de e-mail, incluzând domeniul, de forma eu@firmamea.ro
Parola Parola ce v-a fost furnizată
Securitate Criptare SSL/TLS sau nici una[2]
Autentificare sigură Nu este suportată decât cu SSL/TLS[3]
Autentificare
Obligatorie atât pentru primire cât şi pentru trimitere

Note:

[1] - Pentru o comparaţie între IMAP şi POP3 accesaţi articolul Întrebări frecvente \ Găzduire e-mail \ Diferenţa între IMAP şi POP3.
[2] - Este recomandată folosirea criptării SSL/TLS pentru a nu permite terţilor interceptarea conţinutului mesajelor şi a datelor de autentificare.
[3] - Pentru o autentificare sigură care nu poate fi interceptată se recomandă folosirea criptării SSL/TLS care criptează în plus şi conţinutul mesajelor.

Răspunsul automat de tip "Out of Office" ("Plecat in vacanta") poate fi activat din interfata de webmail prin urmatorii pasi:

  • Autentificaţi-vă pe webmail folosind utilizatorul şi parola dvs.;
  • Accesaţi secţiunea „Setări Personale” - „Filtre”;
  • Adăugaţi un filtru nou - stânga sus, butonul „Adăugare filtru”;
  • Puneţi un nume la filtru asemănător cu „plecat în vacanţă” ca să-l puteţi identifica uşor;
  • La secţiunea „Pentru mesaje primite” selectaţi „toate mesajele”;
  • La secţiunea „...execută următoarele acţiuni” selectaţi „Răspunde cu mesaj”;
  • Introduceţi răspunsul dvs. automat în câmpul „Text mesaj”;
  • Opţional: În câmpul „Listă adiţională de destinatari” introduceţi alţi destinatari care vreţi să fie notificaţi la primirea unui mesaj, cum ar fi adresa dvs. de corespondenţă de acasă sau un coleg de muncă - separaţi prin virgulă;
  • Opţional: În câmpul „Cât de des se trimit mesaje” introduceţi cât de des vreţi să fie notificaţi cei ce vă trimit mesaje de faptul că sunteţi plecat în vacanţă;
  • Opţional: Redirectaţi mesajul primit către alte persoane, cum ar fi alt coleg de muncă care poate prelua mesajul primit, astfel:
    • Adăugaţi o acţiune nouă - butonul „Adăugare” din dreapta;
    • Selectaţi „Retrimite mesajul către” şi introduceţi lista de destinatari, separaţi prin virgulă;
  • Salvaţi filtrul;

Note:

  • Nu uitaţi să dezactivaţi filtrul când vă întoarceţi din vacanţă;

Facilitatea de redirectare a mesajelor poate fi activat din interfaţa de webmail prin următorii paşi:

  • Autentificaţi-vă pe webmail folosind utilizatorul şi parola dvs.;
  • Accesaţi secţiunea „Setări Personale” - „Filtre”;
  • Adăugaţi un filtru nou - stânga sus, butonul „Adăugare filtru”;
  • Puneţi un nume la filtru asemănător cu „redirectare către...” ca să-l puteţi identifica uşor;
  • La secţiunea „Pentru mesaje primite” selectaţi:
    • „toate mesajele” dacă doriţi să redirectaţi toate mesajele primite;
    • ” dacă doriţi să redirectaţi numai anumite mesaje, apoi selectaţi regulile dorite;
  • La secţiunea „...execută următoarele acţiuni” selectaţi „Retrimite mesajul către:” şi introduceţi adresa spre care doriţi să fie redirectate mesajele;
  • Opţional: Dacă doriţi ştergerea mesajului:
    • Adăugaţi o acţiune nouă - butonul „Adăugare” din dreapta;
    • Selectaţi „Şterge”;
  • Salvaţi filtrul;

Note:

  • Nu uitaţi să dezactivaţi filtrul când nu mai aveţi nevoie de el;

Pentru primirea de mesaje e-mail, există 2 protocoale de comunicaţie majore: POP3 şi IMAP.

Protocolul preferat este IMAP, deoarece are avantaje majore faţă de POP3.

Webmail-ul se mişcă prea încet

Serviciul de webmail răspunde prea încet la comenzile dvs. în următoarele cazuri:

  1. Trimiteţi sau citiţi mesaje cu ataşamente foarte mari.
  2. Aveţi o conexiune la Internet prea slabă.
  3. Lucraţi cu foldere care conţin un număr foarte mare de mesaje.

1. Trimiteţi sau citiţi mesaje cu ataşamente foarte mari

Acest lucru este normal, deoarece durează ceva timp până când interfaţa este capabilă să citească un mesaj foarte mare.

2. Aveţi o conexiune cu serverul prea slabă.

Verificaţi viteza dvs. de conexiune accesând pagina:

http://mail.intersat-telecom.ro/speedtest/

3. Lucraţi cu foldere care conţin un număr foarte mare de mesaje

Organizaţi mesajele dvs. în foldere separate, după categorii. De exemplu, în loc de a ţine toate mesajele în Inbox, faceţi câte un folder pentru fiecare colaborator / eveniment / topic în parte.

Ce trebuie să fac ca domeniul meu să poată fi găzduit de Intersat?

Posesorii de domenii care vor să aibă domeniul găzduit de Intersat trebuie să înregistreze la autoritatea TLD următoarele servere de DNS:

  • ns1.intersat-telecom.ro
  • ns2.intersat-telecom.ro

Cum se fac aceste înregistrări pentru domeniile de tip .ro?

Intraţi pe pagina de administrare RoTLD şi autentificaţi-vă folosind numele de domeniu şi parola dvs. Apoi la secţiunea „Nameservers” introduceţi cele două servere de DNS notate mai sus.

De ce sunt necesare aceste înregistrări?

Deoarece trebuie să autorizaţi serverele de DNS Intersat pentru a putea găzdui domeniul dvs. Altfel înregistrările făcute pe serverele Intersat nu vor fi vizibile - de exemplu nimeni nu va putea accesa site-ul dvs. şi nici nu vă va putea trimite mesaje e-mail.

Cât durează actualizarea datelor?

Din momentul efectuării înregistrărilor de mai sus, poate dura până la 24 de ore să fie vizibile în întreg Internet-ul.

Pentru a putea trimite mesaje e-mail de pe serverul de hosting, din aplicaţiile dvs. web, trebuie folosite clasele pachetului Pear::Mail.

Nu se vor putea trimite mesaje folosind funcţia mail() deoarece aceasta este dezactivată datorită abuzurilor şi a faptului că nu este securizată.

Clasele pachetului Pear::Mail sunt deja instalate pe server, iar dvs. doar trebuie să le includeţi în scriptul dvs. PHP şi să folosiţi un cont valid de e-mail (găzduit pe un server). Aceste clase se vor conecta la respectivul cont prin SMTP şi vor trimite mesaje e-mail.

Un tutorial exhaustiv se găseşte la adresa:

Pear Mail - Sending using authenticated SMTP

1 Setarea initiala sau re-scanarea listei de canale

Procedura de mai jos se aplica atât la setarea initiala a receptorului Amiko T2 Mini/HD cât si pentru re-scanarea listei de canale în format digital.

1.1 Resetare de fabrica (optional)

Urmati acest pas doar daca receptorul se comporta defectuos, de exemplu daca nu se vad canalele TV noi sau modificate chiar si dupa rescanarea listei de canale.

  • Intrati în meniul principal al receptorului prin apasarea tastei „Menu” pe telecomanda.
  • Intrati la itemul „System” → „Default Setting” → „Default Value”.
  • Dupa citirea mesajului de atentionare, alegeti „Yes”.
  • Reporniti receptorul.

1.2 Alegerea limbii (optional)

Acest pas se urmeaza doar daca nu a mai fost parcurs sau daca receptorul a fost resetat la setarile initiale de fabrica.

  • Intrati în meniul principal al receptorului prin apasarea tastei „Menu” pe telecomanda.
  • Intrati la itemul „Preference” → „Language”.
  • Alegeti valorile astfel (folosind sagetile stanga-dreapta de pe telecomanda): „Menu Language” / „Limba meniu”: „Romanian”.
  • Celelalte setari trebuie sa fie pe „Romana”, cu exceptia „Audio secundar”, care trebuie lasat pe „Engleza”.
  • Va reîntoarceti la meniul principal prin apasarea tastei „Menu”.

1.3 Scanarea listei de canale

  • În meniul principal intrati la itemul „Instalare” → „Instalare cablu”.
  • Apasati pe butonul alb de pe telecomanda („Blind Scan”), în partea din dreapta-jos.
  • Cautarea va dura câteva minute. Asteptati sa se termine scanarea.
  • Va reîntoarceti la meniul principal prin apasarea tastei „Menu”.

1.4 Aranjarea listei de canale în ordinea dorita (optional)

Daca doriti sa aranjati lista de canale într-o ordine anume, de exemplu alfabetica:

  • În timp ce vizionati un canal, fara a avea meniul deschis, apasati „OK” pe telecomanda. Va aparea lista de canale.
  • Alegeti optiunea „Aranjeaza” - butonul albastru de pe telecomanda.
  • Alegeti o optiune, de exemplu „Nume (A-Z)”.
  • Iesiti din lista de canale prin apasarea butonului „Menu” pe telecomanda.

1 Setarea initiala sau re-scanarea listei de canale


Procedura de mai jos se aplica atât la setarea initiala a receptorului DVB-C GM Wizard HDC cât si pentru re-scanarea listei de canale în format digital.

1.1 Resetare de fabrica (optional)

Urmati acest pas doar daca receptorul se comporta defectuos, de exemplu daca nu se vad canalele TV noi sau modificate chiar si dupa rescanarea listei de canale.

  • Intrati în meniul principal al receptorului prin apasarea tastei „Menu” pe telecomanda
  • Intrati la itemul „Instrumente” - „Setare Din Fabrica”
  • Dupa citirea mesajului de atentionare, alegeti „Da”.
  • Asteptati ca receptorul sa reporneasca.

1.2 Alegerea limbii (optional)

Acest pas se urmeaza doar daca nu a mai fost parcurs sau daca receptorul a fost resetat la setarile initiale de fabrica.

  • Intrati în meniul principal al receptorului prin apasarea tastei „Menu” pe telecomanda
  • Intrati la itemul „System Setup” - „Language” / „Limba”
  • alegeti valorile astfel (folosind sagetile stânga-dreapta de pe telecomanda):
    • „Language” / „Limba”: „Romana”
    • „Primul Canal Audio”: „Romana”
    • „Al Doilea Canal Audio”: „Engleza”
    • „Teletext”: „Romana”
  • Va reîntoarceti la meniul principal prin apasarea tastei „Exit”

1.3 Scanarea listei de canale

În meniul principal intrati la itemul „Instalare” - „Cautare automata”

  • La „tara” alegeti „Germana” daca nu este ales deja
  • La „Retea” alegeti „6.900MS – QAM256”
  • alegeti „Cautare”
  • Cautarea va dura câteva minute
  • La aparitia mesajului de confirmare a terminarii scanarii („Cautare finalizata”) alegeti optiunea „Da” (butonul „OK / LIST de pe telecomanda)
  • Va reîntoarceti la meniul principal prin apasarea tastei „Exit” de 2 ori

1.4 Aranjarea listei de canale în ordinea dorita (optional)

Daca doriti sa aranjati lista de canale într-o ordine anume, de exemplu alfabetica:

  • În meniul principal intrati la itemul „Editare Canale” - „Lista Canale TV”
  • Alegeti optiunea „Editare” - butonul albastru de pe telecomanda
  • Alegeti optiunea „Sortare” - butonul rosu de pe telecomanda
  • Alegeti optiunea „Nume (A-Z)” daca doriti sortarea alfabetica, sau alta optiune daca doriti altfel de sortare
  • Apasati butonul „OK / LIST de pe telecomanda apoi „Exit”
  • La cerea de confirmare „Sunteti sigur ca doriti sa salvati?” alegeti „Da”
  • Apasati pe butonul „Exit” de câte ori este nevoie pentru a va reîntoarce la canalul TV urmarit

2 Blocarea cu PIN a unui canal


2.1 Alegerea initiala sau schimbarea PIN-ului (optional)

Acest pas se urmeaza doar daca nu ati setat un PIN initial sau doriti schimbarea lui.

  • În meniul principal al receptorului se intra la itemul „Configurare Sistem” - „Blocare cu parola”
  • Receptorul va cere PIN-ul curent. Daca nu ati schimbat niciodata PIN-ul, cel curent este 0000 (patru de zero)
  • Se aleg optiunile astfel:
    • „Blocare Meniu” - „Oprit”
    • „Blocare Canal” - „Pornit”
    • La „Parola Noua” si „Confirmare Parola” se introduce noul PIN dorit, din 4 cifre
    • Se iese din meniul principal prin apasarea tastei „Exit” de câte ori este nevoie

2.2 Blocarea cu PIN a unui canal

Când urmariti canalul pe care doriti sa-l blocati:

  • Intrati în lista de canale prin apasarea tastei „OK / LIST” pe telecomanda
  • Asigurati-va ca este selectat canalul pe care doriti sa îl blocati
  • Apasati pe butonul „Info” pe telecomanda si alegeti optiunea „Blocare”
  • Receptorul va va cere confirmarea PIN-ului curent
  • Dupa confirmare PIN curent canalul va aparea în lista cu o pictograma „lacat”

2.3 Deblocarea unui canal

  • Intrati în lista de canale prin apasarea tastei „OK / LIST” pe telecomanda
  • Asigurati-va ca este selectat canalul pe care doriti sa îl deblocati
  • Apasati pe butonul „Info” pe telecomanda si alegeti optiunea „Blocare”
  • Pictograma cu „lacat” va disparea din dreptul numelui canalului, ceea ce înseamna ca a fost deblocat
  • Iesiti din lista prin apasarea butonului „Exit”

Parametrii scanare grila digitala

 

Gama frecvente [MHz] Symbol rate [Msym/s] Constelatie
690 - 810* 6900 QAM 256

 

Anumite modele de televizoare LG si SONY nu au implementata functia scanarii unui interval de frecvente, acestea trebuind introduse individual:

 

Nr Frecventa Mhz
1 690
2 698
3 706
4 714
5 722
6 730
7 738
8 746
9 754
10 762
11 770
12 778
13 786
14 794
15 802
16 810

Samsung seria F:

Pasul 1:

MENU–> Smart HUB –> Samsung account –> Log in/Conectare. In campul user/utilizator se completeaza develop iar campul password/parola nu se completeaza (nu se introduce nimic). Apoi, se apasa pe Login/Sign in/Conectare.

Pasul 2:

Se intra in Smart HUB, se selecteaza in zona de aplicatii “Mai multe aplicatii”. In dreapta sus apare butonul “Optiuni”. Se selecteaza IP Settings, se introduce IP-ul

172 – 16 – 108 - 99 (cate o grupa in fiecare casuta, fara caracterul “-”) apoi se apasa OK.

PASUL3:

Se revine la butonul Optiuni si se selecteaza “Start App Sync”.

 

Dupa finalizarea procedurii va apare o “albinuta” cu titlul “Intersat IPTV”. Se deschide aplicatia si apare meniul cu canale TV.

 

Samsung seria Seria H:

Pasul 1:

MENU–> Smart HUB –> Samsung account –> Log in/Conectare. In campul user/utilizator se completeaza develop iar campul password/parola nu se completeaza (nu se introduce nimic). Apoi, se apasa pe Login/Sign in/Conectare.

Pasul 2:

Se intra in Smart HUB, in zona de aplicatii se ajunge cu ajutorul cursorului pe o aplicatie oarecare apoi se apasa lung pe butonul “OK” (cel dintre sageti). Atentie, nu se vor selecta aplicatiile din zona Favorite! Se selecteaza IP Settings, se introduce IP-ul 172 – 16 – 108 - 99 (cate o grupa in fiecare casuta, fara caracterul “-”) si se apasa OK.

Pasul3:

Se reia procedura prin care se ajunge cu ajutorul cursorului pe o aplicatie oarecare, se apasa lung pe butonul “OK” (cel dintre sageti) apoi se selecteaza Start User App Sync.

 

Dupa finalizarea procedurii va apare o “albinuta” cu titlul “Intersat IPTV”. Se deschide aplicatia si apare meniul cu canale TV.

 

Restul seriilor:

 

Pasul1:

Se intra in Smart HUB in zona de aplicatii, se apasa pe butonul TOOLS. Se alege

Setari -> Dezvoltare –> IP Settings. Se introduce IP-ul 172 – 16 – 108 - 99 (cate o grupa in fiecare casuta, fara caracterul “-”) si se apasa butonul OK.

Pasul2:

Se apasa iar pe TOOLS, se alege Setari –> Dezvoltare –> Start user app sync.

 

Dupa finalizarea procedurii va apare o “albinuta” cu titlul “Intersat IPTV”. Se deschide aplicatia si apare meniul cu canale TV.